HET MERK VAN NU

school project

BALR. werd in 2013 opgericht door voetballers Demy de Zeeuw, Eljero Elia en Gregory van der Wiel, met als doel om de twee verschillende werelden van voetbal en mode aan elkaar te koppelen en daar een mooie collectie uit voort te laten komen. Het merk begon met enkel Shirts en Caps en is vervolgens gaan uitbreiden met jassen, luxe reisaccessoires en sweaters. BALR. uit zich als een luxe sportmerk dat zich richt op de internationale markt. De kleding moet het comfort van sportkleding bieden en de uitstraling moet, zoals zij zelf zeggen, echt 'high-end' zijn! Iets wat BALR. onderscheidt van andere kledingmerken is de belevenis die ze neerzetten. De verpakking is oogverblindend en er zit zelfs een echtheidscertificaat bij. Daarnaast gebruiken ze social media zoals Instagram om mensen te inspireren en de drager van het product in het zonnetje te zetten.

  • Beoordeling:
  • Klant: GLU (Grafisch Lyceum Utrecht)
  • Producten: Concepting, Packaging design, Ontwerpen
  • Duur: 3 lesweken
  • Deadline: 28 augustus 2018

SLIMME KLEDING

Nu een aantal jaren later wil BALR. meer zijn dan een stoer kledingmerk. In samenwerkingen technologische bedrijven die gespecialiseerd zijn in slimme kleding breidt BALR. zijn collectie uit. Mode en technologie komen steeds dichter bij elkaar. Enerzijds kan mode design, technologische toepassingen mooier maken en anderzijds kan technologie een kledingstuk in functie en uiterlijk versterken. Ook wilt BALR. graag dat we een praktische verpakking maken voor de nieuwe collectie. Nu heb ik een verpakking bedacht die je makkelijk in de kast kan neerleggen en waarbij je niet een hele stapel truien op hoeft te tillen om de onderste te kunnen pakken. De verpakkingen dienen als een opstapelbare laden-’kast’.

Image Gallery

Video