MAAK EEN WEBSITE VOOR NIKE’S NIEUWSTE PROJECT

school project

Nike wilt graag dat de nieuwe visie wordt gepromoot en zowel vaste als nieuwe klanten zich uitgenodigd voelen om naar de fysieke winkel te komen. En hiermee een stukje kunnen proeven van deze nieuwe schoenen. De nieuwe schoenen zijn waterafstotend, luchtdoorlatend, lichtgewicht,recyclebaar en is van 100 % natuurlijk materiaal gemaakt. Door de verschillende vormen media wordt benadrukt wat er in de fysieke winkels ‘te halen valt’. De bedoeling is dat wij voor de klant een promo filmpje maken waarin wij de ervaring naar buiten brengen. Daarnaast wordt er verwacht dat we een single page web pagina maken. Ook hierbij is de bedoeling dat de klant ook weer uitgenodigd wordt om naar de fysieke winkel te komen. Naast deze twee opdrachten vraagt Nike onszelf een geweldig medium idee toe te voegen welke goed bij de rest van de campagne passen en natuurlijk de boodschap.

  • Beoordeling:
  • Klant: NIKE (Grafisch Lyceum Utrecht)
  • Producten: Webdesign, illustraties, concepting, Audio visueel.
  • Duur: 3 lesweken
  • Deadline: 1 februari 2018
  • [Onder de Text kunt u de producten vinden die gemaakt zijn voor dit project]

Hoe wil je het doel bereiken?

De Nike store is zo gebouwd om jou de unieke ervaring te geven bij het uitproberen van de Nike producten. De grond kan bewegen zowel open en neer, naar voren, opzij en naar achteren. Er ook een effect alsof je loopt op rotsen, zand en door water. Wat ook laat zien dat deze nieuwe schoen helemaal vuil afstotend zijn. Verder simuleert de ruimte wind, regen sneeuw en ook geuren van omgevingen. Voor je de The real experience in gaat maak je een keuze welke omgevingen je wilt proberen en met wat voor omstandigheden. Zo kun je zeker weten of de schoenen geschikt zijn voor jou. Als mensen gelijk de schoenen online willen bestellen dan is er een mogelijkheid om dit in de winkel te kunnen doen.

Wat voor medium wil je gaan inzetten?

Deze kunnen ingezet worden door zowel de klant als Nike zelf. Zoals bijvoorbeeld Youtube, Facebook, Instagram en meer. Naast dat dit gedeeld kan worden wordt er op de site de nieuwe commercial van de nieuwe schoenen geplaatst. Hierin is de hoofdpersonage in een echt bos en ervaart de schoenen, maar uiteindelijk blijkt dat hij eigenlijk gewoon in de winkel is om de schoenen te ervaren. Deze commercial nodigt ook mensen uit om deze ervaring rijker te worden.

De extra uiting: The real experience By Nike.

Normaal gesproken proberen mensen hun schoenen uit door een rondje te lopen door de winkel, maar op deze manier kun je echt niet weten of die schoenen fijn zijn met sporten en andere situaties. Met The real Experience by Nike kunnen de klanten echt ervaren wat het is om Nike’s te dragen in dagelijkse situaties.De bedoeling van het idee is dat klanten echt de kwaliteit van de producten kunnen ervaren en wat voor effect het heeft wat betreft duurzaamheid. Klanten kunnen in verschillende situaties de schoenen uittesten. Voornamelijk in de natuur, omdat de nieuwe schoenen veel beter voor de natuur is. Er zal onderzoek gedaan worden naar in wat voor situaties de Nike’s het meest gebruikt worden en deze situaties zullen zo realistisch nagemaakt worden en hier in kunnen mensen het gebruik van de Nike’s ervaren.

Er wordt een ruimte gecreëerd met bijvoorbeeld wind, regen en gras. Maar zo kunnen er veel situaties zo echt mogelijk gemaakt worden. Om het concept crossmediaal de maken wil ik graag toevoegen dat de ervaring op verschillende social media gedeeld kan worden door zowel de klant en Nike zelf. Zoals bijvoorbeeld Youtube, Facebook, Instagram en meer. Naast dat dit gedeeld kan worden wordt er op de site de nieuwe commercial van de nieuwe schoenen geplaatst. Hierin is de hoofdpersonage in een echt bos en ervaart de schoenen, maar uiteindelijk blijkt dat hij eigenlijk gewoon in de winkel is om de schoenen te ervaren. Deze commercial nodigt ook mensen uit om deze ervaring rijker te worden. In de commercial zal een getekende bekende renner voorkomen als toevoeging zat ik te denken dat deze renner ook voor een paar speciale dagen in die experience zijn en deze de eerste keer gebruiken. Ook dit zal op social media te zien zijn.

The real experience:

De Nike store is zo gebouwd om jou de unieke ervaring te geven bij het uitproberen van de Nike producten. De grond kan bewegen zowel open en neer, naar voren, opzij en naar achteren. Er ook een effect alsof je loopt op rotsen, zand en door water. Wat ook laat zien dat deze nieuwe schoen helemaal vuil afstotend zijn. Verder simuleert de ruimte wind, regen sneeuw en ook geuren van omgevingen. Voor je de The real experience in gaat maak je een keuze welke omgevingen je wilt proberen en met wat voor omstandigheden. Zo kun je zeker weten of de schoenen geschikt zijn voor jou. Als mensen gelijk de schoenen online willen bestellen dan is er een mogelijkheid om dit in de winkel te kunnen doen.

In principe is het vrij makkelijk te visualiseren, omdat het lijkt op een 4D cinema. Alleen worden hier nog extra elementen aan toegevoegd zoals gras, zand, modder of andere grondsoorten. Maar ook geuren, water en wind.

Het concept voor de video opdracht:

In het bos woont een vos. Elke dag gaat hij kijken bij de sprint baan. Die mensen hebben schoenen. Dat wil ik ook zegt t vos, maar die schoenen zijn voor ons een gevaar! Op een dag loopt een renner naar de vos en de vos verbergt zich in de bosjes. Wees niet bang ik zal je niks doen. Ik zie je elke dag waarom? Ik wil rennen net als jij in die schoenen, maar ze zijn gevaarlijk voor ons zegt de vos. Deze schoenen niet! Ze zijn ecologisch en duurzaam. Ze zullen je niks doen. Wacht even zegt de renner. Hij rent naar zijn tas en pakt een paar kleinere schoenen en geeft ze aan de vos. Uiteindelijk blijkt meneer Fox een klant in een winkel van Nike te zijn. (wat mensen uitnodigt de derde uiting uit te proberen.) Iedereen wilt toch graag weten of het product bevalt? Feel the real experience! Voor je het koopt. Nu in the Nike store bij jou in de buurt.

Video

Image Gallery