HEMA IS 100 JAAR!

school project

CREËER EEN CAMPAGNE VOOR HEMA’S VERJAARDAG

In 2026 bestaat Hema 100 jaar. Op 4 november 1926 opende de eerste vestiging van de H.E.M.A (Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam) aan de Kalverstraat 170 in Amsterdam, een paar dagen later gevolgd door een tweede filiaal in de Oude Hoogstraat. In de daaropvolgende decennia zijn de HEMA en haar doelgroep met de tijd meegegroeid. HEMA wil zijn 100ste verjaardag over een paar jaar groots vieren. Ruim van te voren komt er een vooraankondiging en tijdens het jubileumjaar wordt het 1 groot feest ondersteund door allerlei mediakanalen. HEMA wil terugblikken op 100 mooie jaren die echt iets hebben betekend voor meerdere generaties consumenten.HEMA (de school) vraagt ons om een campagne te bedenken en deze volledig te realiseren om voor en tijdens het jaar 2026 flink 'geluid' te maken in Nederland (en andere landen).

  • Beoordeling:
  • Klant: HEMA (Grafisch Lyceum Utrecht)
  • Producten: Concepting, App design, Illustraties.
  • Duur: 5 lesweken
  • Deadline: 19 februari 2019

DE CAMPAGNE

Onze campagne zou als volgt uitgevoerd worden. Na een uitgebreid onderzoek te doen naar kleuren en typografie hebben wij volop gebruik gemaakt van zowel de originele huisstijl van HEMA en de 100 jaar HEMA huisstijl. Er zal een reclame filmpje op tv komen enkele weken voor de verjaardag van HEMA en rond deze periode zal er een flyer uitgebracht worden als reclame voor het spel HEMA battle die in de officiële HEMA app verwerkt zal worden. Dit spel is voornamelijk een kennis quiz. De bedoeling is om gezinnen samen te brengen en als een team het tegen andere teams opnemen door middel vragen te beantwoorden in verschillende categorieën.

De categorieën zullen zijn: HEMA facts, food, hints, clothes, office & party. Alle categorieën zullen compleet te maken hebben met HEMA zodat klanten continu getriggerd worden om bepaalde producten aan te schaffen. Wij hadden een oud gezegde aangepast naar een HEMA versie, maar deze is na onderzoek toch nog echt herkenbaar onder de oudere generatie. Het doel van onze slogan is om families in gesprek te krijgen, zodat bijvoorbeeld kleinkinderen aan hun opa of oma vragen waarvoor het staat. Ik kan u zeggen “De HEMA is nader dan de rok” staat voor dat eigen familie voor gaat. HEMA is zeker een familie gerichte winkel. Zelf vond ik het erg interessant om meer te leren over animaties in Adobe XD en toch ook om characters te creëren in Adobe Illustrator.

Video

Image Gallery